پاسخ به نیازمندی حرفه ای معلمین

 تعامل در محیط اجتماعی خود بهره ببرند این تعامل باید قدرت تفکر را در آنها بیدار کند. و دانستنی های آنها را سازمان دهی کند. در این تعامل باید به عوامل مؤثر یادگیری توجه شود دانش آموز باید آمادگی داشته باشد انگیزه و هدف داشته باشد و این انگیزه و هدف در او تقویت گردد. در این تعامل باید محیط یادگیری غنی باشد و روش های تعامل یکنواخت و خسته کننده نباشد. در این تعامل باید به کنش های تدریس توجه شود باید به محرک های یادگیری، اطلاعات و نحوه ی پردازش آن توجه گردد. باید اطلاعات جدید و قدیم مکمل هم باشند و دانش آموز بتواند آنها را کاربردی کند یا به موارد دیگر انتقال دهد. تدریس خوب از طریق ارتباط خوب انجام می گیرد هر چه ارتباط گرم، هدفدارتر و علمی تر باشد نتیجه ی مؤثرتری نیز بر روند تدریس خواهد داشت در روند تدریس باید به برنامه های آموزشی توجه نمود و آنها را بررسی و آزمایش کرد باید تجربیات موفق را در این برنامه ها گنجاند و در تبیین برنامه نباید یک جانبه عمل نمود باید به همه نیازها توجه کرد. آموزش اثربخش نیاز به معلمان اثربخش دارد. دانش و مهارت های حرفه ای معلمان باید افزایش یابد و تعهد و انگیزش آنها در قبال تعلیم و تربیت باید تقویت گردد.

ادامه نوشته

دریافت از بررسی نظریه های یادگیری

دریافت از بررسی نظریه های یادگیری:

1) تمام نظریه ها یادگیری را امری اکتسابی می دانند.

2) تمام نظریه ها سعی در تغییر دارند.

3) نقش آموخته های  پیشین در یادگیری جدید ملموس و حیاتی است.

4) نظریه ها با کمی تغییر نوشتار سعی در جدید نشان دادن دارند.

5) مهمترین قسمت هر نظریه به کارگیری آن است.

 

یادگیری شناختی

آزوبل وديدگاه معناداري كلامي

 مقدمه

اگرديدگاه هاي روان شناسان رادرمقوله هاي بزركتري تعبيه وجادهيم ، نظريه يادگيري معنادارآ زوبل بدون ترديد دركانال ريكردي شناختي قرارمي گيرد. زيرا، شاه بيت شناختي ها كه بيشترروي آن مانورمي دهد، تاكيدي است كه آنها بردونكته دارند:

1)    يادگيري يك فرايند دروني است كه ممكن است به صورت تغيرفوري دررفتارآشكارنشود.

2)    فردي ياديادگرنده ، تاثيربيشتري برفرايند يادگيري دارد تامحيط كه اودرآن زندگي مي كند.

اين دوتاشاخصه اي شناختي رامي توان دردرنظريه معناداري آزوبل ، رديابي كرد. وهمين دليل روان شناسان، ديدگاه اورادرباب يادگيري ، درزيرشاخه ريكردشناختي قرارداده اند.

ادامه نوشته

اشکالات اساسی در آموزش ریاضی در ابتدایی

اشکالات اساسی در آموزش ریاضی در ابتدایی

با یک بررسی ساده می توان دریافت کودکان تازه وارد به دبستان ریاضی را بسیار سریع تر و راحت تر از املا می آموزند امّا در ادامه اوضاع برعکس می شود؛یعنی همان فراگیری که به راحتی ریاضی را کی آموخت با دشواری هایی روبرو می شود،مشکل چیست؟

فرضیه هایی قابل طرح است امّا شاید قوّی ترین آنها عدم آموزش به روش صحیح،دخالت اولیا در آموزش،عدم درک درست از مفهوم در فراگیر از عمده دلایل است

علی اکبر رئیس پور

علاقمندم درباره تاثیر موبایل در یادگیری Impact of mobile learning  تحقیق کنم اگر مطلبی یا ... به نظرمبارک می رسد راهنمایی کنید.

با سپاس- علی اکبر رئیس پور

ارتباط هنر و ریاضی پنجم

ارتباط ریاضی و هنر

گروه آموزشی وتکنولوژی شهرستان بابل

بهار1390

   ارایه دهنده: علی اکبر رئیس پور

ادامه نوشته

سال جهاد اقتصادی گرامی باد

با گرامی داشت سال ۱۳۹۰(جهاد اقتصادی) رباعی پیوستی ارائه می گردد.

طبیعی است عدم ذکر صاحب اثر پس از به کاربستن آن علاوه بر مسئولیت شرعی ...

ادامه نوشته

نکاتی درباره طراحی سوالات امتحانی

ادامه نوشته