کلاس امروز من
کلاس مکتب خانه ای
حضور ریاست محترم اداره آموزش و برورش به همرامی معاون آموزشی و کارشناس مسول ارزشیابی و
کارشناس مسول ابتدائی به اتفاق بیش از ۵۰ نفر از اولیایی که بدون دعوت و فقط از سر درک احساس مسولیت در جمع دانش آموزان حال و هوای متفاوت از تمام دسته روی ها ایجاد کرد.
بدون حاشیه
فقط پرهایش سفید باقی ماند
و قلبش به رنگ پرهای کلاغان درآمد.
شش گام برای یادگیری بهتر
شش مرحله برای یادگیری بهتر
1- توجه کردن به معلم در کلاس
2-یادداشت برداری از نکات مهم
3-برنامه ریزی برای امتحان ها و تحقیق ها
4-تقسیم مطالب بزرگ
5-درخواست کمک در صورت بروز مشکل
6-خواب مناسب
معلم ماهی گیر
خانه ای می بینم از تور تهی.
وفلانی همش به اندیشهء صید ماهی
خانه اش غرق در اوهام خیال
وخودش در حسرت ارزوهای محال.
رنگ رخساره کمی می گرایید زردی
ولیکن دل سبز،فکر آبی؛
و تمام دارایی
همین سبز دل و آبی فکر.
او غم تور نداشتن نخورد
حسرت قایق و کشتی نبرد؛
وفکرش تنها
پرورش ماهی هاست.
به عکس تمام ماهی گیران؛
غم او این است که ماهی؛ ماهی نشود.
او می ترسد که ماهی خورده شود.
واین ماهی گیر پیر قصه ما
غم بچه غم شاگرد دارد
وبر روی خودش گچ و گردی دارد،
ودلی پر از سکوت و فکری آبی
ره سعادت
برسرمن فرود آی، جسممو جادو بکن
خسته شده دل من از این همه سکوتت
برخیز،بگو درودی، قدرتت تو رو بکن
نشون بده چه داری در فتح اون قله ها
راه سعادتی تو،تلخی رو،وارو بکن
یه وقت نگی مشکله،جاده پر از دست انداز
برسر راه تو چیست؟تمامو جارو بکن
ضرورت تفکردر دوره ابتدایی
گروهی با پشت گوش اندازی و گروهی با توجه زیاد و محبت دردسر ساز.اما برای آن که زحمات اولیای وزارت آموزش و پرورش به نتایج مفید حال ومؤثری برسد،لازم است رکن همراه اولیای مدرسه، خانواده های دانش آموزان نیزآموزش ببینند؛وبستر و فرهنگ جدیدی بر پایه تفکر آن ها حاکم گردد، که ناشی از ضرورت ارزشیابی عملکردی و منسوخ شدن ارزشیابی بر اساس پاسخ های متداول محفوظی بدون تفکر که فقط از چند راه حل ساده و محاسباتی بر می آید.
هنگامی که در کلاس ها به بررسی عدم پاسخ گویی به مسایل محاسباتی دانش آموزان روبرو می شویم،مشکل درک ودریافت و تفکر درست درباره صورت سؤال را عمده ترین معظل خواهیم دید؛کودک امروز به جای آن که با مسأله مواجه شودسعی در فرار ازآن را دارد و خانواده ها هم متأسفانه به دلیل عدم آگاهی از مضررات ابن امر سعی در خوراندن راه حل های طوطی وار می کنند.
خانواده ها باید بیاموزندکه کودکان؛این سرمایه های زندگی آن ها به درست اندیشیدن و تفکر برای زندگانی آینده نیاز مبرم دارند،و گرفتن نتایج سریع و زودبازده که در آینده حتی به خاطرشان هم نخواهد آورد پرهیز کنند.
آموزگاران هم باید بدانند که استفاده از راه های ساده ای که آموزش آن ها زمان زیادی نمی گیرد نوعی خیانت حرفه ای است،چون آن چه این مردان وزنان فردای ایران، امروز در کلاس شما آموختند در همان فضا باقی می گذارند بدون آن که برای مسأله فردای خودش اندوخته ای داشته باشد،پس به جای دادن پاسخ های سریع و صریح فراگیران را به تفکر وادارید.
کودکان امروزباید بدانند که پشت کار رمزموفقیت و سعادتمندی است؛هرگز از شکست های آغازین دلزده نشوند وبه تلاش خود ادامه دهند تا بتوانند بیاموزند و در آتیه به کار گیرند.
به امید به کار گیری آموخته هامان
پس از 13تا بهار تحصیلی که از روستاهای دوردست نکا آغازشدوبه مرکز استان رسید والان در بابل در حال ادامه است و هنوز به زادگاهش دیارنیما نرسیده،به دنیای پرازشگفتی اینترنت اومدم تا بگم من اینارو بلدم