چندرسانه ای ها در آموزش-ابداع،اساس، احتیاج آموزش طراحی وسیله و ارتباط کلاس درس

یادگیری آگاه کردن دانش آموزان بر اساس  تصویر،رایانه متن و صدا

تعریف: چند رسانه بین پنج بیسیک رسانه در یادگیری احاطه دارد برمتن،فیلم،صدا،گرافیک و انیمیشن، پیوند می دهد امّا به شرط این که وسیله ای قدرتمند برای آموزش باشد.

مقدمه:

رشته تعلیم و تربیت، دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم وبه سرعت تغییر می کند را بررسی می کند. این تغییرات جزئی به  اندلزه ی است کاربستن چندرسانه ای هاست.در زمان گذشته آموزش و پرورش  بین گروه آموزش و حوزه شنیداری-دیداری مانعی ایجاد می کرد و از آن کناره گیری می کرد!در سالهای اخیراستفادهداز چند رسانه ای باعث شتاب در بخش های آموزش بوده و از این مجموعه برای پیشرفت در آینده مراقبت شود.

مراکزتربیت معلم {معلمین} باید به منابع یادگیری دسترسی داشته باشند که بتوانند از فکر متنوع پیشرفت فراگیران در تأمین جلسه خاص فراگیری نیازها حمایت کنند. توسعه به وسیله تکنولوژی چندرسانه برای یادگیری روش جدیدی عرضه می کند که در آن یادگیری می تواند جایگاهی در مدرسه وخانه پیدا کند.توانایی معلمان به دسترسی به وسایل یادگیری چند رسانه که بتواند  عقیده توسعه  ساز را بپذیرد و حمایت کند،معلمان در مرکز آسان سازی فراگیری طرزکار با تفاوت فردی دانش آموزان قرار دارند. گسترش استفاده از منابع یادگیری چندرسانه ای به خانه فرصت آموزشی با پتانسیل بهبودی یادگیری فراگیر رافراهم می کند.

وجود عناصرقبل از چند رسانه ای عامل استفاده از آن شد.عناصردرچندرسانه ای به سادگی به هم می پیوندند و یک ابزار نیرو مند در دستان معلمان و دانش آموزان قرارمی گیرند. چندرسانه ای تقابل پنج نوع پایه ازرسانه در محیط یادگیری:متن،فیلم،صدا،گرافیک و پویانمایی می سازد.بعد از این روش از یادگیری تقابلی(واکنشی)وغیرخطی(حفظ کردنی) است،یک فراگیر یا معلم می تواند حق تقدم مطالب را انتخاب کنند. برای مثال آنچه را که در شروع نیست نخستین صفحه ازسند طولی وبقیه را بخواند .روش واکنشی یادگیری چندرسانه ای بیشتر مثل تار های عنکبوت یک تصور را با تصورات دیگر پیوند می دهد انتخاب مسیر یادگیرنده پذیرفته می شود.

این تکنولوژی چندرسانه ای در حال بزرگ شدن هستند،آنان برای آنکه کامل شوند وجود برنامه آموزشی نیاز است،علاقمندی،افزایش در توسعه برنامه آموزشی باعث پیشرفت می شود. برای مثال: با به خدمت گرفتن اینترنت که مجموعه ای از معلومات یادگیری منحصر به فرد است،می توان هدف مطلب را جستجو کرد، برنامه یادگیری مناسب ومخصوصشان را مشخص کرد. کاربرد چندرسانه ای برای رایانه برای محاسبه و انتخاب نقشه این قبیل رایانه شخصی، ماشین بازی پیشرفت داشته است.

عناصرچندرسانه ای در آموزش:

نشان دادن استفاده از آخرین و خارق العاده اطّلاعات بسیار هیجان انگیز است،رشد رایانه مواد یادگیری را ارتقا می دهد. هنوز طراحی دستورالعمل برای این سیستم باید مبنی براحتیاط عمل و بررسی بسیاری از عوامل باشد،هم انسان وهم فنون، به یادگیری دیداری وابسته هستند.چه وقت مفهوم بیشترومعنی داری دریک تصویروجود دارد؟چگونه یک متن برجسته شود؟آیا تصویر بر پرده قاطعیّت لازم را دارد؟برای یک دانش آموز،پذیرش آن ها باعث مهارت در فضای هدف شده و به نفع اوست.دانش آموزان بایست بین ابزارهای چند رسانه ای حق انتخاب داشته باشند وهدفشان برای یادگیری درون تکلیف، محیط یادگیری برای یادگیری مؤثربا لمس فضادستوردهد

ادامه دارد